Flere gode anmeldelser av "Tidsrift": Sjarmerende sørlandskrim! Mesterlig!

Mårten Juvastl Havre debuterte i 2016 med boken Blå måne. Nylig kom oppfølgeren, Tidsrift. Foreløpig har to aviser anmeldt boken, deriblant Bjarne Tveiten i Fedrelandsvennen som har latt seg sjarmere. I anmeldelsen trekker han blant annet fram Mårten Juvastøl Havres fargerike litterære bilder, som for eksempel: Ei forelska dame tenker for seg sjølv: «Følelsene hadde fosset gjennom henne som Reiårsfossen på Bygland.»

tidsrift i fedrelandsvennen

Tveiten skriver også:

… forfattaren greier å skape bra spenning. Med å la fleire personar operere på to tidsplan, sjølvsagt ikkje Hansen og Franc, skaper forfattaren mange spesielle situasjonar. Ofte komiske, men samtidig prega av alvor. Han får høve til å demonstrere forakt for Hitlers nazistiske Tyskland. Handsaminga av sinnssjuke på Eg for over 100 år sidan er forferdeleg – men Mårten Juvastøl Havre veit openbart kva han skriv om, og skildringane hans står til truande.

Klara Turid Fidje Frettun i Søgne og Songdalen Budstikke har også lest boken. Under overskriften "Mesterlig, Mårten", skriver hun blant annet:

Sogndølen blander grøsser, krim og fantasy på en måte som gjør det vanskelig å legge boken fra seg.

tidsrift i søgne og sogndalen budstikke

Vi gratulerer Mårten med en fine anmeldelser, og håper det motiverer til fortsatt skriving!

Om Tidsrift:

tidsriftNatt til 6. oktober 1943 forsvinner løytnant Wolfgang Kortz og troppen sporløst under et oppdrag. På nøyaktig samme dato i 1881 fordufter Ole Wessel under en rømningsaksjon fra Eg sinnssykeasyl. 6. oktober 2015 blir ekteparet Tormod og Turid Helland drept på slektsgården i Øvrebø av gjerningsmenn ikledd Wehrmacht-uniformer. Mens en mann som hardnakket påstår å være født i 1848 forskanser seg på Sørlandet sykehus. Etterforskerne Wollert Hansen og Marius Franc settes på saken.

"Tidsrift" er en fri etterfølger av forfatterens første roman "Blå Måne". Med stor flid kopler Mårten Juvastøl Havre sjangerne fantasy, grøssere og krim.

Du kan bestille romanen hos din lokale bokhandel, eller direkte i forlagets nettbutikk her:  http://forlagshusetivestfold.no/tidsrift-marten-juvastol-havre